Aby zapewnić maksymalny możliwy poziom bezpieczeństwa
w muzeum podejmujemy szereg działań mających na celu ochronę przed rozprzestrzenianiem się wirusa.
#pewniewmuzeum
Działania Ogólne
- Wprowadziliśmy regulaminu zwiedzania związany z sytuacją epidemiczną uwzględniający wytyczne bezpieczeństwa wskazane przez Ministerstwo Kultury i Sanepid.
- Wdrożyliśmy system komunikacji w muzeum dotyczący zasad bezpieczeństwa w trakcie zwiedzania.
- Ograniczyliśmy godziny pracy zapewniając czas na codzienną dezynfekcję w muzeum.
- Wyłączyliśmy z działania lub ograniczamy funkcjonowanie niektórych elementów przestrzeni muzeum.
Działania podjęte w kierunku bezpieczeństwa zwiedzających
- Wprowadziliśmy obowiązek dezynfekcji rąk przed wejście do muzeum.
- Miejsca ze środkami dezynfekcyjnymi zostały specjalnie oznaczone.
- Wprowadziliśmy obowiązek zakrywania ust i nosa w czasie zwiedzania.
- Informacja o zasadach bezpieczeństwa i regulamin znajduje się w kilku miejscach w muzeum przypominając o konieczności zachowania środków ostrożności i higieny.
- Ograniczyliśmy liczbę osób jaka jednorazowo przebywających w muzeum do 25. Taka liczba pozwala na bezproblemowe zachowanie odpowiedniego dystansu między zwiedzającymi w muzeum.
- Udostępniamy okresowo bezpłatnie aplikację audio przewodnika, który jest dostępny na telefony z systemem android.
- Elementy interaktywne są codziennie dezynfekowane.
- Ograniczyliśmy godziny zwiedzania z 8 godz. do 5,5 godz. Zapewniając tym samym niezbędny czas na dezynfekcję w muzeum.
- Okresowo zawiesiliśmy działania edukacyjne oraz zwiedzania grupowe.
- Ograniczyliśmy możliwość zwiedzania z przewodnikiem do zwiedzania indywidualnego (2 osoby, maksymalnie 4 w przypadku rodzin z dziećmi).
- Zobowiązaliśmy pracowników do kontroli przestrzegania obostrzeń sanitarnych
w muzeum. - Udostępniliśmy on-line materiały merytoryczne dotyczące eksponatów muzeum.
Działania podjęte w kierunku bezpieczeństwa pracowników
- Pracownicy zostali wyposażeni przyłbice, maseczki, rękawiczki oraz środki dezynfekcyjne.
- Miejsca styku z klientami takie jak recepcja/kasa zostały wyposażone w zabezpieczające szyby z pleksi.
3. Zespół został podzielony na dwie niezależne grupy, nie pracujące razem.
4. Pracownicy zostali przeszkoleni i pouczeni o zasadach bezpieczeństwa w muzeum.
5. Rekomendujemy płatności kartą.